marți, 9 septembrie 2008

BWTC - Bahrain - zgarie-nori alimentati eolian









Acum cateva seri am vazut pe Discovery Channel (din pacate)doar sfarsitul unui documentar super super interesant despre cum au construit arabii din Bahrain 2 zgarie-nori superbi care sunt alimentati in proportie de 15% cu energia eoliana produsa de 3 turbine ce se afla pozitionate pe poduri suspendate ce unesc cladirile intre ele. Turbinele au diametrul de 29 de metri si au fost puse in functiune oficial pe data de 8 aprilie 2008. Cladirea mi s-a parut absolut geniala si mi-am propus sa ma documentez mai mult.
Am aflat ca se numesc BWTC, adica Bahrain World Trade Center, ca sunt construiti in capitala tarii, adica in Manama, ca au o inaltime de 240 m, 50 de etaje. Cele 3 turbine sunt indreptate catre nord, pt ca din aceasta parte bate vantul, adica dinspre golful Persic. Energia pe care o dezvolta cele 3 turbine este de pana la 1,3 MWh pe an, putere ce ar putea sa alimenteze 300 de gospodarii, timp de un an.

Minunate cladiri... ma intreb cand o sa mai vad si eu la noi in tara turbine eoliene... stiu ca era una care se vedea de pe centura Ploiestiului, dar nu am mai vazut-o functionand de mult... pacat...
Bravo lor, celor din Bahrain, ca si-au pus mintea la contributie si au reusit sa realizeze acest superb complex... le doresc La mai mare!

Niciun comentariu: